woensdag 18 september 2013

1519 - ABOU I, SAMEN MET ABOU II, GAAN SAMEN VOOR NOG VELE ABOUTJES, TENZIJ…..


  .
1519 - ABOU I, SAMEN MET ABOU II, GAAN SAMEN VOOR NOG VELE ABOUTJES, TENZIJ…..
.
Onderstaand ideetje voor Kerstmis :
 
Geen kerstbollen, maar Abou-tjes
.
I) INLEIDING
Er moet iets mankeren aan mijn korte termijn-geheugen. En ja, natuurlijk stelt men zoiets vast eenmaal het er niet meer is.
Dat van het korte termijn menselijk geheugen weet ik nog maar sedert ‘Blokken’ van gisteren, omdat de jonge snelle (in de 2 betekenissen) 23-jarige Saar Bossuyt daar, zei ze, ineens last van had. Stel U voor : iemand met zo’n interstellair lange termijn-gejeugen, mankeert ineens iets aan het korte, omdat de naam Rik De Sadeleer niet subiet op haar lippen sprong. Zei ze.
Eerst zag ik in dat Kortrijks knap kind (3x K, omdat er in Kortrijk een winkelcentrum ‘K’ bestaat) de ideale schoondochter, maar dat bleek fout. Had moeten zijn ‘ideale kleindochter’….
Enfin, om maar te zeggen, dat het verschil tussen die twee Abou’s mij mettertijd was ontgaan. Al die volksvreemde haatbaarden trekken dan ook zo goed op elkaar.
Doen ze dat met opzet, of worden ze zo door de natuur afgeleverd?
II MIDDEN
FDW : “Geen visum voor asielbedrieger Abou Jahjah!”
*
Filip Dewinter: “Abou Jahjah is een antisemitische Hezbollah-militant die het (zelfmoord)terrorisme verheerlijkt en in wezen bij ons Arabisch-islamitische enclaves nastreeft. Geen visum voor deze asielbedrieger!”
 
Na ongeveer tien jaar in Libanon te hebben gewoond keert Dyab Abou Jahjah terug naar België “om zijn missie voort te zetten”. Naar eigen zeggen wil hij bij ons nu een beweging gaan opzetten die “veel groter en sterker en efficiënter kan worden dan de AEL ooit geweest is”.
Laat ons een kat een kat noemen: ofschoon Abou Jahjah zich tegen hem afzet, verschilt hij in essentie niet met Abou Imran (Fouad Belkacem van Sharia4Belgium). Abou Jahjah is eigenlijk gewoon de ietwat sluwere, welbespraaktere, afgelikte en minder clowneske versie van Abou Imran. Dat maakt hem allicht nog gevaarlijker. Waar de orthodoxe soenniet Abou Imran de racistische, antisemitische en inhumane sharia in onze samenleving wil installeren, wil de uit Libanon afkomstige Abou Jahjah, een linkse Arabisch-nationalist en naar eigen zeggen ‘cultureel moslim’, alsook notoir Jodenhater, (zelfmoord)terrorismeverheerlijker en Hezbollah-militant, onze samenleving injecteren met het typische Arabisch-islamitisch racisme, paranoïde slachtoffer- en complotdenken, antisemitisme en Westenhaat. De einddoelen van Abou Imran en Abou Jahjah mogen dan wel enigszins verschillen, voor onze tolerante samenleving en democratische rechtsstaat vormen ze hetzelfde gevaar.
 
De Arabisch-Europese Liga (AEL), waarvan Abou Jahjah vele jaren de voorman was en die onder de naam RESIST samen met de PVDA van Peter Mertens naar de verkiezingen trok, benadrukte naast de Arabische zeker ook de islamitische identiteit. Zo wilde de AEL islamitische feesten zoals het offerfeest erkend zien als nationale feesten en wilde het islamitische scholen, verzorgingshuizen en bureaus voor hulpverlening oprichten. Abou Jahjah verzet zich tegen assimilatie en wil in ons land eigenlijk Arabisch-islamitische enclaves bewerkstelligen. Na de islamitische aanslagen van 9/11, stelde Abou Jahjah dat hij een gevoel van victorie voelde.
Verder is de AEL voor de vernietiging van Israël, verheerlijkt de AEL het terrorisme van Hamas en Hezbollah en publiceerde de AEL antisemitische cartoons waarin Anne Frank werd afgebeeld samen in bed met Hitler. AEL-bestuurslid Brahim Harchoui ging op bezoek bij de Palestijnse terrorist Samir Kuntar, die graag de Hitlergroet brengt en in lijn daarmee vier onschuldige Joden in koelen bloede vermoordde, onder wie een 2-jarige kleuter die hij met zijn geweerkolf tot moes sloeg. AEL-voorzitter Karim Hassoun sprak op Hitleriaanse wijze over het ‘Joods probleem’. De beruchte AEL-betogingen in Antwerpen die Abou Jahjah leidde, hadden een antisemitisch karakter: naast leuzen pro Hamas en Hezbollah, werd ook een pop verbrand die een orthodoxe Jood moest voorstellen. De leuze van Abou Jahjah over de Joden in het Midden-Oosten is: “La valise ou le cerceuil”, oftewel: “Oprotten of je vertrekt in een doodskist.”
Laten we tot slot niet vergeten dat het Verenigd Koninkrijk in 2009 Abou Jahjah de toegang tot zijn grondgebied verbood. De autoriteiten oordeelden dat de achtergrond van Jahjah en zijn connecties met de antisemitische en terroristische Hezbollah een gevaar voor de openbare orde konden betekenen. De EU heeft zopas (de militaire tak van) Hezbollah eindelijk op de terreurlijst gezet. Reden genoeg om de daaraan gelieerde Abou Jahjah de toegang tot ons land te ontzeggen.
.
 
III SLOT
JaJa, en toch is dus de ene Aboe de andere niet.
Eigenlijk zou er met dat soort geen probleem mogen zijn. Hun esbattementen elders laten aan duidelijkheid  niets te wensen over : zij zijn hier om kwaad te berokkenen en dus moeten wij de eersten zijn om toe te slaan.
En aangezien het recidivisten zijn nog voor ze beginnen, passen wij dezelfde kloefkapper-logica toe die ook zij toepassen, zo gauw  ze de kans schoon zien. Vooral het gesol met onze feestdagen hangt mij de keel uit en daarom stel ik voor; voor het te laat is, om die twee elk apart in een hoge mooie kerstboom te hangen.
Als dat gebeurt volgens de regels van de kunst, de hunne dus, zullen we nadien nooit nog iets van ze horen en spelen we vroeg of laat onze Christelijke Feestdagen niet kwjt.. Zeg nu zelf : 144 maagden dag-dagelijks moeten bedienen, da’s niet niks! Ze zullen de handen vol hebben!
*
’t Is toch waar! Iemand moet het goede voorbeeld durven geven! En moest er na-ijver komen tussen de steden voor dergelijke toeristische attracties, ik zou zeggen; er lopen nog genoeg andere Aboutjes op vrij voeten.
O ja, k wil natuurlijk niet in-humaan’ overkomen. Iedereen moet de kans krijgen om (voordien) als de weerlicht de grenzen over te zijn! Want wie, na het tot 10 tellen, niet gedoken is, is er aan!
*
Pssst
De expositie der kerstbomen moet 50/50 gebeuren, afwissend ’n aandere IET gebeuren, om geen ruzie te hebben. Soemniet en’n Sjiïet, al kan dat ’n probleem geven, want uiterlijk geen verschil. Zich bekeren tot het Christendom zal dan te laat zijn.
Geschreven door AABEE via Digitalia
 
 

Geen opmerkingen: