***
Dinsdag 4 februari 2014
Sprokkelmaand
Zon 8u14-17u39
H Veronica, patrones van de fotografen
Op Sint Veroontje, plant uw boompje
*
*
Het Wathelet
Model, in exclusiviteit
Aangeraden
voor de CdH-Oost Rand
*
In
het Zadel
Cris on Tour! Ik kwam hem
tegen bij de meest duidelijke kort-en-goed blogger die ik ken: http://blog.seniorennet.be/guvaal/.
Die man hanteert bijna een drietraps raket om er zijn gedachten mee op het
Internet te zwieren.
Benieuwd hoe het daar in
Zaventem met die windsnelheid zal aflopen. Want nu staat enerzijds lijnrecht
tegenover anderzijds… met één vlieger in
de hand en tien in de lucht. Het zit er zelfs dik in, dat geen van twee Windmakers
wil toegeven, en dat dan maar als compromis, weliswaar met de dood in het hart,
overeengekomen wordt, dat Zaventem ‘gedelocaliseerd’ wordt naar Brussels South.
Dan mag de wind weer
waaien waar hij wil.
Het kan anderzijds ook,
dat het bij Wathelet alleen maar de bedoeling is, om ‘compensaties’ in de wacht
te slepen. Typisch een Tsjeven-truc: men pikt iets in van een ander, in dit
geval van de Vlamingen, maar wil dit na veel onderhandelingen wel teruggeven,
mits daarvoor iets anders in de plaats te krijgen. Zo zit het land, dank zij de
Tsjeven, nu eenmaal in elkaar.
De 3de
mogelijkheid is, dat Wathelet in deze verkiezingstijd alleen maar wat stof wil
doen opvliegen
.
Het zit er voor de zoveelste keer bovenarms op met
de discussies rond de luchthaven van Zaventem. Staatssecretaris voor mobiliteit
Melchior Wathelet Jr (CdH) had ergens in oktober van vorig jaar de windnormen
daar al willen veranderen (zie mijn blog ‘De Wathelet norm’ van 24.10.2013),
waardoor landen en opstijgen werd uitgebreid tot 12 knopen, terwijl de
internationale norm slechts 5 knopen (9 km/uur) is. Let wel: dit gold alleen
voor Zaventem, niét voor de andere Belgische luchthavens. Al snel bleek dat het
hele opzet was, de dichtbevolkte Vlaamse noordrand van Brussel met extra
geluidshinder op te zadelen en zo de francofone villegiatuur in de oostrand –
waar nogal wat kiescliënteel van Wathelet’s partij woont – te ontlasten.
Dat
voorstel heeft Wathelet op een gegeven ogenblik moeten intrekken, maar een
francofoon trekt zich in België niets aan van Belgische wetten en verordeningen
als die niet in zijn kraam passen. De man heeft nu de verkeersleiders van
Belgocontrole toch weer de opdracht gegeven enkele verkeerslijnen naar de
noordrand af te leiden, dit ondanks het feit dat ook pilotenverenigingen er
tegen zijn en het gaat om omleidingsroutes die meer brandstofverbruik, meer
lawaai en minder veiligheid met zich meebrengen.
Enkele
burgemeesters van de Vlaamse noordrand hebben nu bij Kris Peeters en
Schauwvliegje moeten aankloppen met het vriendelijke verzoek een klacht neer te
leggen bij de Raad van State. Zo mag mijnheerke Peeters nu eens zelf
ondervinden wat het is Vlaanderen binnen België te houden via zijn ‘positief’
confederalisme en zal hij snel ondervinden dat ze daar aan de andere kant van
de taalgrens lak aan hebben. En dan wordt deze zaak, zonder enige inspraak, nog
geregeld door iemand van Peeters’ eigen (ex?) christelijke ‘familie’, een
zoveelste fils à papa van de Belgische politiek, wiens vader destijds
onderzoeksrechter Freddy Troch het dossier van de Bende van Nijvel uit handen
nam en het liet wegkwijnen in een kast van het gerechtsgebouw van Charleroi.
Daarna liet hij ook nog Dutroux vervroegd vrij (met de gevolgen die we kennen),
waarna hij beloond werd met een promotie tot rechter aan het Europese Hof van
Justitie…
*
De
teugels strak aantrekken
Eerst
was er dat venijnig Ecolo-schpseltje, die Isabelle Durant. Zij kwam, zij zag en
zij beet in het stof. Datzelfde stof dat Wathelet nu weer opjaagt.
Als
Kwibus Kristiaan Peeters haar heeft waar dat zou moeten, dan begint hij de procedure
om heel die Oost Rand meteen globaal te onteigenen. Voor hun eigen welzijn, dat
spreekt vanzelf. Geef hen gewoon wat sociale woningen in de omgeving van
Scharrel Roi, daar komen heel wat minder vliegtuigen.
Geschreven door AABEE via
Digitalia
*
*
Geen opmerkingen:
Een reactie posten