zondag 11 oktober 2015

2934



***
Zondag 11 oktober
Zon 7u58-19u00
Sint-Gommaar
Treedt Sint-Gummarus met droogte in,
de winter zal nat zijn vanaf het begin
*
.
.
*
.
*
INLEIDING
Ik, Digitalia, zie het U al bijna denken. Weeral breed uitgesmeerd, een tekst die hij elders heeft opgeraapt. U moogt dat gerust denken, want het is waar. Iedereen weet zelfs die teksten ook staan. Die zijn niet, zoals de Verkochte Pers, uit de lucht gegrepen en met wat lucht erbij neergeschreven, gedrukt en voor veel geld verkocht. Neen, in al die kosteloos verspreide teksten worden altijd alle bronnen vermeld, zodat alles kan gecontroleerd en hergecontroleerd worden. Ik ben met deze verspreidingj in de hoogste hemel, vooral dat ik een eindje een tipje van de vlag van die collega mag vasthouden. ‘Linken’ inbouwen zijn mij veel te vluchtig, want dat geval dat daar hangt in ‘the cloouds’ zal op zekere dag wel ontploffen. Of in de ruimte in botsing komen met die andere 14.000 gevallen die daar nutteloos hangen rondjes te draaien.  Of in het meest logische geval, dat de FBI die de stekker uittrekt, zodat we maar de RT moeten in huis halen, de Télé Ruski.
Opgeslagen op de vaste schijf, of op een paar ‘sticks’ die, beter dan ikzelf, de eeuwigheid zouden (kunnen) trotseren….
Met die Dame (hieronder) in zak en as in haar wachtkamer voel ik, net als de meeste mensen, natuurlijk mee. Iedereen, buiten Almacy & Cie, want die zien dat zelfs zeer graag. Wat ik in haar geval (van heel ver) van harte toewens. Toch kan ik die Dame niet helemaal volgen. Ze redeneert precies alsof dat al voor altijd vastgelegd is, dat wij hier zo’n  hartevreters zullen blijven gedogen.
An hebben wij binnen afzienbare tijd overal hetzelfde voor. Die soort loopt ons proefondervindelijk letterlijk van de voeten, zelfs al lopen we met een witte gaanstok.
Maar opgepast; niet verder vertellen, anders riskeert Digitalia een procesverbaal voor racisme, boven op een ferme GASboete waarvoor hij zijn laatste centjes zou moeten neertellen.
*

MIDDENSTUK
Onder voorname dankzegging
overgenomen door Digitalia bij
*
De gluurder in de wachtkamer
*
Vandaag in de wachtkamer van mijn huisarts zag ik bij het binnenkomen al een buitenlandse man op de stoel zitten, iets tussen een Indiër en een Pakistaan, ca. 50-60 jaar oud. Eerst dacht ik nog: “Het zal wel loslopen!” en ging dus bij hem in de wachtkamer zitten. Er bevond zich daar samen met ons nog steeds een andere persoon, dus zat ik Godzijdank niet alleen met hem, wat ik nóg onaangenamer gevonden zou hebben. Vanaf het moment dat ik de wachtkamer betrad, gaapte hij mij onverbloemd aan, of, beter gezegd, hij staarde naar me. Normaal gesproken houdt dat binnen een paar seconden op, maar bij deze man niet. Na 30 minuten staarde hij me nog steeds aan, zonder ook maar één keer naar iets anders te kijken, tot ik er genoeg van kreeg.
Ik draaide mij rechtstreeks naar hem toe en staarde precies zo naar hem terug. Minstens vanaf dat moment zou elk min of meer normaal mens weggekeken hebben, maar hij staarde mij onveranderd verder aan. Stel je toch eens zo’n brutaliteit voor! Hij had niet het geringste fatsoen om mij tenminste dán met rust te laten en eindelijk weg te kijken! Pas toen ik hem zenuwachtig vroeg: “Is er iets?” Daarop kon hij niet anders meer en mompelde slechts iets als: “Nee.” Waarop ik nog zei: “Omdat U mij de hele tijd zo aanstaart.” Pas tóen staarde hij me niet meer aan. Wat na 30 minuten ook de hoogste tijd werd. Toen was ík de baas in deze wachtkamer en was het voor hem pijnlijk om daar nog zo lang te moeten zitten. Ook toen we alleen waren in de wachtkamer. Zodra hij ook maar even aanstalten maakte om naar mij te kijken, keek ik al vanuit mijn ooghoeken naar hem terug. Dus durfde hij niet echt meer.
Alleen toen hij na het bezoek aan de arts zijn jas ophaalde, staarde hij in de wachtkamer nog eens kort naar me, maar ik staarde precies zo terug. Zoiets vrouwen verachtend als deze, achteraf bekeken, respectloze begluurderij is mij in 50 jaar met een Duitse man nog niet overkomen. Geen enkele Duitse man heeft mij tot nu toe in een wachtkamer dermate onbeschoft en lang aangestaard. Dat komt doordat de Duitse mannen een zeker respect en een zeker ontzag voor vrouwen hebben, terwijl veel buitenlanders, die uit door mannen gedomineerde landen komen, geen enkele opvoeding en maatstaf met betrekking tot het juiste gedrag tegenover vrouwen bijgebracht is. Deze mannen worden niet goed opgevoed, omdat hun moeders door het geweld van hun vaders te zwak zijn om hen het nodige fatsoen voor het vrouwelijk element op hun levenspad mee te geven.

Deze mannen leren van jongs af aan in hun samenleving en in hun familie dat ze geen enkele achting en geen enkel respect tegenover vrouwen hoeven te tonen, omdat hun vader en alle mannelijke familieleden en kennissen dat ook niet hebben. Ze krijgen vrouwen door geweld, zoals door een gedwongen huwelijk, een verkrachting, of doordat zij de middelen daartoe dusdanig beperken, dat de vrouwen zich om te overleven moeten prostitueren. Mannen uit dergelijke vrouwen verachtende gebieden op deze aarde stromen thans bij miljoenen naar Duitsland en Duitse vrouwen worden daardoor steeds meer met deze vrouwen verachtende mannen en hun vrouwen verachtende manieren van doen geconfronteerd.

Voor déze mannen heeft de Duitse regering geld, voor déze “vluchtelingen,” die geen vluchtelingen zijn. Echter: Níet voor de vreedzame jonge mannen uit Duitsland, die het overleven steeds moeilijker gemaakt wordt. Deze regering is zodoende vrouwen verachtend tot op het bot, aangezien zij zulke mannen door middel van belastinggeld in Duitsland laat neerstrijken. Deze regering geeft geen donder om haar oorspronkelijke vrouwelijke bevolking. Ze weet heel goed dat ze daardoor het geweld tegen vrouwen in Duitsland bevordert als ze dit land door mannen uit de grondigste vrouwen verachtende gebieden op deze aarde laat overspoelen.
Ze weet dat de vrouwen, kinderen én de vreedzame Duitse mannen daar onder zullen lijden en desondanks bevordert ze de overspoeling van Duitsland met deze uiterst ongecultiveerde, vrouwen verachtende en van geweld doordrenkte mannen uit de meest ongecultiveerde, vrouwen verachtende en van geweld doordrenkte gebieden op deze aarde.
ron:
http://petraraab.blogspot.nl
Auteur: Petra Raab

Vertaald uit het Duits door:
Theresa Geissler
(
www.ejbron.wordpress.com)
*
UITLEIDING
*
O Ja, ik ben heel mijn lange leven altijd zeer praktisch aanhlegd geweest. Als het regende, had ik gewoonlijk als een der eersten een regenscherm open.
Dat is maar bij manier van spreken, want zo had ik graag geweten hoeveel elk van die drie patiënten bij deze Doktor betaald had. De twee specimen van het Blanke Ras waarschijnlijk de volle pot, en die gluurder helemaal niets, want daar op kosten van het plaatselijk OCMW.
Maar of er geen beterschap op komst is?
Daarvoor verwijs ik naar mijn volgende ‘bijdrage’, hoe Oostenrijkse ouders de raad krijgen hun dochters niet meer alleen op straat te laten te voet naar school gaan..
Daarna krijgt U in een een tweede volgende bijdrage, Marine La Plume in beeld, die als een furie in het EU-Parlement, la Märkelina en François Het n Hollanderke te lijf gaat. Zodanig, dat op de achtergrond zelfs ons bloedeigen brulbeest Verhofstadt in beeld springt. Die valt zelfs een beetje teveel op om goed te zijn voor osn aller imago…..
Een bles en snorretje zouden hem niet beter kun nen typeren.
PS
Ik sukkel nu zowat 15 jaar regelmatig in en uit het UZ Antwerpen in Edegem, Afdeling Oog Chirurgie. Wat wij daar in al die jaren in de wachtzaal met ‘blijvelingen’ hebben meegemaakt, gelooft geen mens.Zodanig, dat hier bij deze ‘het verpleeg’ en de eigen ‘Security’ daar voorgedragen worden voor de Gouden Medaille voor Moed en Zelfopoffering.
*
Dit was de allerindividueelste expressie van de allerindividueeolste emotie van……
 (Get) Digitalia

*
EINDE
*

Geen opmerkingen: