*
Dinsdag 16 September
2014
Fruitmaand
Zon 7u19-19u55
H Cornelis
*
*
1983 - ISLAMKRITIEK WERKT EXTREMISME IN DE
HAND
*
Ceci
nest pas ne Jihadist!
.
Ontdek
hieronder waarom.
*
INLEIDING
Nu
volgt een typisch Linxe ‘bewijsvoering’. Ze begin met de stelling van het eigen
Grote Gelijk, bewijst dit vervolgens met een waterval van nietszeggende
woorden, om te besluiten waarmee beginnen werd: het eigen Grote Gelijk dat nu
wel bewezen is.
Dat
het deze keer over de Islammerij gaat, bewijst alleen dat Linxsigheid en
opgedrongen Islam-verering twee handen op één buik zijn. Iets dat wij hier al
jaren aan de hand van voorbeelden, bewijzen. De tijd van ‘meeuwen op een stort’
is al lang voorbij, even lang als ondervonden en of gedicteerd werd, dat de
Islammerij een enorm potentieel aan Linx-stemmers bood.
Wat
ook opvalt in onderstaand betoog is, dat er uitgegaan wordt dat Islamkritiek
bij definitie gericht is richting Islammers. Daar waar Islamkritiek in de
eerste plaats niet te zien heeft met kritiek, maar in de eerste plaats met het
in evidentie stellen van de ware bedelingen van deze als ‘religie’ verpakte
ideologie die alleen op verovering uit is. Uitzwermende Islammerij is de realiteit
van het spreekwoord ‘van kwaad naar erger’, omdat het sil en ongemerkt begint,
maar uitgroeit, altijd en overal, tot de vernietiging van het leven waarop het
parasiteert.
Dat
deze ‘toelichtingen’ alleen of voornamelijk gelden als aanzet voor zoveel
mogelijk eigen onderzoek bij de lezer: ook dat wordt nadrukkelijk over het
hoofd gezien.
MIDDENSTUK
Onder voorname
dankzegging
overgenomen door
Digitalia bij
*
Beste
islamcriticus, uw islamkritiek werkt radicalisering en extremisme net in de hand
Merijn
Oudenampsen − 16/09/14, 07u14
De brief
van filosoof Maarten Boudry aan de gematigde moslim en het retourbericht van
Abou Jahjah lokken stevige reacties uit. Merijn Oudenampsen, socioloog en
politicoloog verbonden aan de Universiteit van Tilburg. "Volgens u is een
gewelddadige en haatdragende interpretatie van de islam de enige ware, zuivere
vorm van islam", schrijft hij aan Boudry.
Zowel
moslim-fundamentalisten als islamcritici zijn ervan overtuigd dat de ware
moslim noodzakelijkerwijs een voorstander is van strijd tegen ongelovigen
Beste
islamcriticus,
Ik richt
me tot mensen zoals u, die een gewelddadige en haatdragende interpretatie van
de islam aanhouden als enige ware, zuivere vorm van islam. U ziet zichzelf als
tegenstander van islamitisch radicalisme. U deelt echter het uitgangspunt van
hen die u bestrijdt. De werkelijkheid is dat u radicalisering en extremisme
eerder in de hand werkt, dan dat u dat tegengaat.
Wie de
Koran als het letterlijke woord van God opvat, wacht op het schaakmat van de
jihadisten, stelt u. De ironie van een dergelijk statement lijkt u geheel te
ontgaan. Het is namelijk de islamcriticus zelf die de Koran letterlijk neemt. U
probeert ons ervan te overtuigen dat de verzen over jihad, over haat en geweld
richting ongelovigen, zonder enige historische context gelezen kunnen worden. U
vertelt ons dat het beroep op de Koran van radicale randgroeperingen als Al
Qaida, de taliban en IS, in wezen geheel gelegitimeerd is. Sterker nog, dat is
volgens u het ware gezicht van de islam.
De
prozaïsche werkelijkheid is dat de Koran niet letterlijk gelezen kan worden. De
tekst heeft een abstract retorisch karakter en staat vol met bedekte
verwijzingen naar historische thema's, gebeurtenissen en verhalen. Deze
historische context wordt ons niet uitgelegd in de tekst zelf. Daarom lezen
moslims de Koran vaak in samenspel met de geschiedenis van het leven van
Mohammed: om zo te begrijpen waar de tekst toch op doelt. Bijkomend probleem is
dat de verschillende religieuze teksten elkaar vaak tegenspreken.
Een
interessante illustratie betreft de eetbaarheid van zeedieren. De profeet
Mohammed zou hebben gezegd dat behalve de kikker alle zeedieren gegeten kunnen
worden. De eerste kalief, Abu Bakr, vond dat ook kikkers toelaatbaar waren. Abu
Hanifa, de oprichter van een van de islamitische rechtsscholen, stelde weer dat
enkel vis geoorloofd is. Al deze uitspraken zijn onderdeel van de islamitische
jurisprudentie, waaruit de verschillende stromingen binnen de islam hun eigen
prioriteiten stellen en keuzes maken. Dat is onmogelijk zonder interpretatie.
Deze
pluriformiteit wordt echter ontkend door zowel moslimfundamentalisten als
islamcritici. U stelt beiden dat er zoiets bestaat als een pure en ware islam,
een onveranderlijk en tijdloos gedachtegoed, terug te voeren op de mythische
fundering in de tijd van de profeet Mohammed. U ziet beiden enkel de Koran en
de Hadith als de uitdrukking van deze ware aard van de islam en negeert het
gevarieerde corpus aan religieuze opinies, praktijken en tradities dat zich
sinds die tijd ontwikkeld heeft. U gaat beiden uit van een letterlijke lezing
en geeft geen ruimte aan afwijkende interpretaties. U negeert beiden de
religieuze denkbeelden en praktijken uit de Ottomaanse periode - met een zekere
scheiding van religie en staat, een meer gelijkwaardige positie van vrouwen en
een opener interpretatie van heilige teksten - die fundamentalisten zien als
onislamitisch en gecorrumpeerd door Griekse filosofie. U portretteert beiden de
islam als een ideologie, een alomvattende maatschappijordening. U bent er
beiden van overtuigd dat de ware moslim noodzakelijkerwijs een voorstander is
van strijd tegen ongelovigen. Dat de meeste moslims hier allerminst van
overtuigd zijn, wordt door u geweten aan het feit dat zij niet goed op de
hoogte zijn van hun geloof. U houdt er beiden in het kort, een
essentialistische visie van het islamitisch geloof op na, die politiek gezien
zeer explosief is en niet zonder strategisch nut. Voor de fundamentalisten
verleent het autoriteit aan hun religieuze strijd. Voor islamcritici als uzelf
verschaft het een vijandsbeeld, een fel contrast waartegen de eigen verlichte,
moderne, westerse cultuur mooi uitgelicht kan worden.
In uw
onvermoeibare zendingsactiviteiten als islamcriticus richt u zich graag tot de
gematigde moslim. Die term alleen al toont uw radicalisme. De journalist Joris
Luyendijk heeft eens schertsend gevraagd of we ook spreken over gematigde
Duitsers wanneer we Duitsers bedoelen die geen nazi's zijn. De term gematigde
moslim gaat ervan uit dat er een matiging plaatsvindt van de kwaliteit
'moslim'. Een pure, zuivere, ongeremde, echte, authentieke moslim, dat is
volgens u een gewelddadige fundamentalist. Uw islamkritiek werkt zo
radicalisering in de hand. U bent gevaarlijk en onverantwoord bezig. U stelt de
minderheid van fundamentalisten in het gelijk en bevestigt het
fundamentalistische idee dat er een beschavingsconflict gaande is tussen het
Westen en de islam.
Het idee
van de gematigde moslim moeten we afwijzen als het product van een radicale
visie. De gematigde islamcriticus daarentegen zou zeer welkom zijn. Beste
islamcriticus, matig uw toon, staak uw wild geraas. En lees eens wat bij over
de islam.
UITLEIDING
Een meer dan bloedserieuze discussie over de
Islam-dreiging in de hele wereld, illustreren met het voorbeeld in de Koran
over het al-dan-nniet eten van kikkers, is maar al te doorzichtig. Het in het
belachelike trekken van een discussie is een ander ongewild voorbeeld van
Linxsigheid.
Maar o wee, als Vader Le Pen (bij manier van
spreken) over de Holocaust durft zeggen, dat deze voor hem maar een voetnota in
de Geschiedenis is geweest. Of moeten wij ervan uitgaan, dat integendeel de
Holocaust en een oorlog waarin de ganse wereld in brand stond, even belangrijk
zij geweest, ja zelfs dat de Jodenvervolging het hoofdthema ervan vormde? Daar waar we in onze dagen opnieuw de
Jodenvervolging zien toenemen?
Besluit: op waarheidsverkondiging over de Leer van
de Wrede IS er simpelweg geen antwoord. Omdat het onzinnig is, zoals de
Islammers willen, te verkondigen dat de hand in het vuur houden geen pijn doet.
Maar alleen louterend werkt ten gunste van een denkbeeldig Rijk van Allah op
aarde, waarvan de Pïetrol-Elite de alleenvertegenwoordiging heeft.
*
PS
Dat de Islammerij, als het erop aankomt, niet met
openvizier strijdt, maar altijd gemaskerd? Tja, dat zal dan zijn zeker om niet
herkend te worden door hun vrouwen thuis die niet mogen weten waar de lieve
echtgenoot zijn tijd verbeuzelt. Toch geen serie tijdrovende ‘tijdelijke
huwelijken’ aangegaan met de daartoe bestemde Dames van Lichte Zeden? En moeder
de Vrouw thuis laten zitten met de elfendertigste nieuwe baby op de schoot! Neen,
de Islammrij heeft zelfs geen woord voor ‘Prostitutie’. Daarom wordt er ook zo dapper gemoord en verkracht en herleeft
de handel in ‘Blanke Slavinnen’ als nooit tevoren. Dinky Toys voor o.a. jeugdige
Kortrijke Vrijheidsstrijders die in de Betwiste Gebieden dank zij de nagezonden
werklozensteun voor uitzendkrachten uit Coburg-land, zo dapper de
moordenaarsstiel leren…
*
Op een eeuwig zwijgen
en nergens en door niemand verder te vertellen.
(Get) Digitalia
*
EINDE
*
Geen opmerkingen:
Een reactie posten