dinsdag 15 december 2009
MOSLIMS VEROVEREN EUROPA
Deel I
Na Constantinopel, de beurt aan Rome
Wat volgt is een stukje realiteit overgenomen van Het Vrije Volk en het gaat natuurlijk niet over Vlaanderen, maar de toestand in Vlaanderen verschilt waarschijnlijk niet veel bij deze van onze Noorderburen. De buren uit het Oosten en ook die uit het Zuiden zullen wel in hetzelfde bedje ziek zijn, en over het Westen (Engeland) zullen we maar beter zwijgen. Daar staan de plaatselijke Immams al bijna op gelijke hoogte als de Aartsbisschop van Canterbury. En in Italië bestaan al plannen bij de Muzelmannen om de Sint Pieter om te bouwen tot de Grote Moskee van het West Romeinse Rijk, in navolging van de Aya Sophia in Constantinopel Istanbul, tot 1483 de hoofdstad van het Oost Romeinse Rijk. Deze geschiedkundige uitbreiding, om straks gemakkelijker terug te komen op de Muzel-minaretten, de uiterlijke tekenen van de Islam-wereldaanschouwing.
Over het eigenlijke Muzelman-geblaat zullen wij in Vlaanderen niet rap ingelicht worden. Dat is Staatsgeheim….De Vlaming, al tolerant van nature, moet nog een tandje bijsteken! Maar de kruik gaat zo lang te water, tot de Muzelman ze breekt….
Google Maps
Moest Google Maps een lichtje plaatsen bij iedere moskee, dan zou de kaart van Europa één zee van lichtjes zijn. Als ze daarbij, met een tweede druk op de knop op iedere minaret een zwaailuchtje plaatsen, dan zouden zelfs de Marsmannetjes erdoor verblind worden. Anders gezegd : die lichtjes op de landkaart zouden de natte droom van iedere Muzelman, Muzelvrouw en Muzelkind weerspiegelen tot in de verste uithoeken van de hemelsferen.…Voor wat de kerktorens betreft, moeten wij verwijzen naar Kosovo en naar Noord Cyprus, waar Allah’s troepen onlangs zijn voorbij gekomen.
Voorlopig nog altijd alleen maar een lichtspel in de virtuele wereld, maar het klankspel is al aardig onderweg in ‘real time’ om onze beiaarden en onze klokken te verdringen. Het vervult ons met afkeer en angst, die schorre kreten dat Allah de Grootste is en wat ons betreft mag dit gerust uitgebazuind worden, als men dit maar zou doen in de Islamitische landen. Niet bij ons. Het is hun godsdienst maar, en hun cultuur. Maar daar bedoelen ze niks gevaarlijks mee…de Islam is immers de godsdienst van Vrede…Bla-bla-bla…
Zakkenrollers
Waarom denk ik nu ineens aan de oplichterwereld, waar men onder vriendelijke praat, Uw zakken leegrooft?
Selectieve godsdienst bestrijders
Waarom komt in mijn hoofd de vraag naar al die godsdienstbestrijders, ongelovigen, chismatiekenn godloochenaars, logebroeders en ander progressief tuig, die de katholieke godsdienst in onze streken , onder het welwillend oog der Kerkleiders, totterdood hebben bestreden? Waar blijven zij nu om deze nieuwe ‘godsdienst’ even hard te bekampen? Is het misschien wegens de vrees dat die hond terugbijt? Dat met bommen en granaten hun vredig bestaan zou verstoord worden?
Slaat de herder en de kudde wordt verspreid
Wij, maar meteen ook de gehele Westerse wereld, zijn schandalig in de steek gelaten door het Instituut Kerk, dat zich steeds dichter aanschurkt bij de centra van de politieke macht en op die manier op termijn zijn eigen ondergang heeft bewerkt. Er zijn bijna geen priesters of kloosterlingen meer , de kudde geraakt verspreid en het vacuüm wordt gretig ingenomen door een agressief stelsel, die via de tentakels van de godienst-pijler en de kanker van het asielbeleid, de gemeenschappelijke ruimte komt innemen. Op een andere manier weliswaar dan een bezettingsleger, zonder bajonetten, maar met minaretten…
De Godslamp
De Godslamp blijft branden in de beslotenheid van oude kloosters en ingedommelde abdijen. Waar jonge mensen het vuur onder de asse brandend houden. In hun midden geen renegaten als Rik Torfs en andere bietekwieten uit ‘de Guimardstraat’. Wie wie de gewijde stilte wilt voelen zinderen onder de oude gewelven, hij begeve zich (bij voorbeeld) naar de Abdij op de Kattenberg, de Monts des Cats, een van de West Vlaamse bergen dicht bij en over ‘de schreve’ met Frankrijk. Aanschouw eerst, bij klaar weer, de omgeving als een lappendeken aan Uw voeten, met uitzicht tot aan de vuurtorens langs de Vlaamse kust en kom dan stil en ingetogen de kerk binnen voor de Latijnse Vespers. Die worden gezongen (Gregoriaans) door, naar schatting 30 à 40 monikken in witte pij waarvan de oudsten krom zijn, oud en nietig geworden, met één voet reeds in het Hiernamaals. Dan ontbreken 2 generaties. Er zijn geen 40 of 60-jarigen. Maar wel 20 à 30-jarigenn die de fakkel wel hebben overgenomen.
En, zegt de Bijbel (Oud Testament) omwille van slechts één rechtvaardige, werd de stad Ninive door Jahweh gespaard…
Er staat niet dat die éne rechtvaardige een gelovig man was. .
"Islam-gejammer" uit de minaretten
O. DELECRUZE - 12 DECEMBER 2009
Van twintig of meer moskeeën in Nederland klinkt al de gebedsoproep, dagelijks of vrijdags. "De zwijgende meerderheid moet zich kennelijk maar aanpassen."
Onlangs jokte een stevig ingepakte Turks-Nederlandse mevrouw bij Pauw & Witteman, dat in Nederland geen gebedsoproepen van minaretten klinken: "Voor zover mij bekend in Nederland worden de gebedsomroepen alleen IN de moskee geroepen, dus de omstanders die hebben daar geen last van."[1]
Het tegendeel is het geval. Niet alleen is de gebedsoproep vanaf een minaret in Zeist soms tot in Den Haag te horen, waar mevrouw woont, maar is het van zeker 16 moskeeën in 13 gemeenten bekend dat zij de gebedsoproep over de wijken laten schallen:
In Amersfoort klinkt het vanaf twee moskeeën (Mevlana moskee en El Fath moskee) in ieder geval op vrijdag; in Apeldoorn (Eyup Sultan Moskee) klinkt het tweemaal daags; in Breda éénmaal daags; in Dongen (Isra Camii Moskee) ook tweemaal daags; in Gorinchem iedere vrijdag; in Heerenveen éénmaal daags; in Roosendaal schalt het van twee moskeeën; in Rotterdam-Vlaardingen (Ummet moskee) op vrijdag; in Rotterdam-Maassluis (Yeni moskee) op vrijdag; in Tilburg (Suleymaniye-moskee) dagelijks; in Veendam driemaal daags; in Zaandam (Sultan Ahmet Moskee) op vrijdag en in Zeist schalt het van twee moskeeën, de El Moslimen El Mathhakine moskee en Eyep Sultan moskee.
Dit is nog slechts een greep uit het aantal gebedsoproepende moskeeen. Volgens voorzitter Driss Boujoufi van het Contactorgaan Moslims en Overheid zijn er "misschien twintig van de 450" die dat doen. Een zichzelf "Imam Anwar Mahfouz" noemende voorman van de "Netherland Islamic Society" in Amsterdam, somt verder nog Amsterdam, Utrecht en Ridderkerk op waar met luidsprekers tot het gebed wordt opgeroepen. Door zijn eigen moskee "wordt driemaal daags de geluidsinstallatie gebruikt: om half twee, vier uur en negen uur 's avonds. Dus niet 's nachts. En we doen het heel zachtjes, 64 decibel" Verder zijn er in Leiden plannen in die rchting, mogelijk met de nieuwbouw van de Al-Hijra moskee. Zo ook in Epe Vaassen. In Hoofddorp doet men het ook, maar voorlopig nog even met lichtsignalen.
Vrijdag Adhaan:
Allahoe Akbar (Allah is de grootste)
Allahoe Akbar (Allah is de grootste)
Allahoe Akbar (Allah is de grootste)
Allahoe Akbar (Allah is de grootste)
Ashado allaa ilaaha illALLAH (Ik getuig dat er geen god is dan Allah)
Ashado allaa ilaaha illALLAH (Ik getuig dat er geen god is dan Allah)
Ashado anna MoehammadarrasoelALLAH (Ik getuig dat Mohammed Allah's gezant/profeet is)
Ashado anna MoehammadarrasoelALLAH (Ik getuig dat Mohammed Allah's gezant/profeet is)
(let op: als u de regels hierboven hardop opleest bent u meteen moslim)
Hayya alassalaah (Haast u naar het gebed)
Hayya alassalaah (Haast u naar het gebed)
Hayya alalFalaah (Haast u naar het welslagen)
Hayya alalFalaah (Haast u naar de welslagen)
Allahoe Akbar (Allah is de grootste)
Allahoe Akbar (Allah is de grootste)
Laa ilaha illALLAH (Er is geen andere God dan Allah)
[zie ook: "Lezing Ben Kok over “dezelfde God”]
Pssst
Het is met ‘geloven’ in de christelijke zin van het woord, een beetje zoals met ‘fietsen’. Men verleert het nooit meer. Bij het fietsen moet men ook blijven trappen, anders valt men om. Men moet daarbij ook ver vooruit zien, en niet de blik vlak voor het voorwiel houden. Geloven, net als fietsen, is een wereld op zich. Als men het wil of niet, de wereld rondom wordt bekeken door de ogen van een fietser.
Een fietser is derhalve gewend aan wijde horizonten ‘waar men geen kleinheid kan ontweren’ volgens de Dichter. Zijn tocht doorheen het landschap zou de klank van de harp van Koning David moeten hebben en daarbij is er geen plaats voor Arabische wanklanken. Zelfs een ongelovige voelt de Eeuwigheid zinderen als hij voor de kathedraal van Chartres staat….
.
(wordt vervolgd)
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten