dinsdag 1 september 2015

2813




*
.
*
Die blik alleen al…
.
En dat is dan nog maar de Ondervoorzitter….
*
INLEIDING
Als er niet cultureel-ritueel  onverdoofd en op-het-lam af mag geslacht worden, man tegen man, met het blote mes, kan er dan misschien afgesproken worden om  menselijke speenvarkens levend te mogen roosteren?
Tis ikke verstoan, dat met wol en al, schapen roosteren geen aangename bezigheid moet zijn, maar in afwachting moeten wij toch  iets vinden om te offeren. Dat is gewoon een dwingend cultureel erfgoed dat de Vlamingen maar liefst ook bij voorrang als het hunne  zouden erkennen.  Want tegen culturele erfgoederen kunnen de Euro Commissarissen niet op. Kan de EU misschien tijdelijk toelating verlenen om afgodendienaars in de vele zo goed als verlaten kerken der Ongelovigen op te pakken? Is veel gemakkelijker om die dingen nadien in een ‘multifunctioneel volkshuis’ om te bouwen. Met gebedsruimte voor de mannen, slachtvloer en lekkere gescheiden badplaatsen waar vrouwen (streng gescheiden, dat spreekt vanzelf) een aparte toegang voor hebben? Met ‘peeskamertjes’ voor gebruik achteraf? Minaretten met de functie van vuurtorenlicht kunnen later altijd nog voorzien worde, eenmaal de Flaminganten overal met harde hand uit de bestuursfuncties zullen verwijderd zijn.
*
In ieder geval is men verzekerd van de steun van Groen,  Rood in alle kleuren van de regenboog (als ’t maar opbrengt!), en van de tussensoorten, zodat er met de Tsjeve misschien kan onderhandeld worden om bij lottrekking enerzijds en anderzijds, de vele broedertwisten bij hen te beslechten? Van de andere twee federale regeringfracties moeten we gene bang hebben, de Riberalen zij bijgedraaid, en in Maarkedal (O-Vlaanderen) is de Gemeentelijke klusjesdienst voor toekomstige IS kandidaat moordenaars al ingevoerd.
Avanti Popolo, Avanti Popolo, la Republica a trimfera, a triomfera. Dat is wel het liedjee van de Fascisten, maar alla, het klinkt goed en mariaal genoeg om de wereld opnieuw te veroveren.
De Muzelman Executie Raad is dus in volle beweging. Om vrijwillig aan te sluiten is er niet veel tijd meer, want de vertoning immers gaat gaan beginnen….
PS
Om in de juiste goudzoekersstemming te geraken, daarjuist nog het genot gesmaakt van een tweede Orval. ’t Is wel Patersbier en Waals, maar ze kennen er iets van.
Een doordenkertje waarop verder dringend zou moeten kunnen geoefend worden… Maar dat is voor straks, en deze keer heel wat betere dan in de Ardeneese ‘Woudbergen’ met gouden valleien.
*

MIDDENSTUK
Onder voorname dankzegging
overgenomen door Digitalia bij
*
Dit jaar mogelijk geen enkel schaap geslacht
*   
De Raad van Theologen oordeelt dinsdagavond of de moslims mogen verzaken aan het ritueel slachten van een dier tijdens het Offerfeest. Het is een gevolg van het verbod op onverdoofd slachten op tijdelijke slachtvloeren.

De moslimexecutieve buigt zich vanavond over de organisatie van het Offerfeest op 25 september. Belangrijk daarin is het oordeel van de Raad van Theologen.

“Omdat het onverdoofd slachten van dieren niet meer is toegelaten op een tijdelijke slachtvloer, vrezen we complete chaos aan de erkende slachthuizen, waar het nog wel mag”, zegt Mohamed Achaibi, ondervoorzitter van de moslimexecutieve. “Er is gewoon onvoldoende capaciteit om de piek tijdens het Offerfeest op te vangen. Dit is niet ideaal. De imams bekijken of de moslims het Offerfeest mogen vieren zonder de rituele verplichting van het slachten van een dier. In moslimlanden gebeurt dit wel eens bij schaarste aan schapen of als er een ziekte is onder deze dieren.”

Als de Raad van Theologen zegt dat het dit jaar niet moet, zal de moslimexecutieve een standpunt innemen. Achaibi wil niet vooruitlopen op die beslissing. “Als de moslims niet moeten slachten, dan slaan we een jaartje over en bereiden we ons voor op het Offerfeest in 2016”, zegt hij. “Het geeft ons de tijd om bij Europa te horen wat wel nog mag en wat niet. We willen pleiten om één dag in het jaar het onverdoofd slachten op een tijdelijke slachtvloer toe te laten. Iedereen wijst steeds naar Europa. Wij gaan dus daar om duidelijkheid vragen. Ik bezocht de afgelopen jaren heel wat rituele slachtingen van schapen. Ik zie echt geen verschil tussen een tijdelijke slachtvloer en wat er in een erkend slachthuis gebeurt.”
*
UITLEIDING
Het Zoveelste Goddelijk Gebod schrift voor, dat we niet mogen zweren, vloeken noch spotten. Dat doen we dus ook niet. Tenzij binnensmonds, luid en veel. De GEDAPO leest mee, dus kennen ze onze diepste gedachten. Kan zelfs liplezen, naar ’t schijnt.
Over het ‘Vier-op-een-Rij’ roosteren door IS-boys heeft de Verkochte Pers uiteindelijk niet met één woord gerept.  Er zijn op die hoofdredacties geen woorden beschikbaar om daarover te reppen. Wel over wanhopige meisjes die hun ongewenste vrucht dumpen aan de rand van een fruitboerderij. Schrijnender beeld van een verlopen samenleving bestaat er niet. Vooral niet voor arme kansloze festivalgansters…. Als roosteren van mensen kan verzwegen worden,, is het vast en zeker  ook niet geBE.urd, hé. Er kan niet eens mededaderschap worden aangewreven, want de stelling is dat dit geen werken zijn van de Islam, maar van fanatieke geobsedeerde eenzaten, gewoon omdat de Islam, ach, U kent toch ook dat liedje?
Cherchez la femme’ is het ook niet, want daar zong de Bruggeling Willy Lustenhouwer al jaren gelden over van ‘Droait de ploate, z’hangt aan den anderen kant’. Zie gerust https://youtu.be/rm_wLl27Dos Het maakt Uw dag goed!
*
Bij ons in ‘De Lage Landen byder Zee’ was vroeger van ouds oktober de slachtmaand. Maar bij ‘Dierenwelzijn’ werden dan een paar honderd vetbetaalde postjes bij gecreëerd bovenop een uitgebreid repressie-apparaat, met huis-aan-huis patrouilles, die elke particuliere slacht verbieden. Plattelandslui mogen zelfs op hun eigen koertje geen ‘afgelegde’ soepkip, vetkieken of konijn meer op tafel brengen, die ze zelf (met kennis van zaken) hebben geslacht. Zelfs niet verdoofd, toen die dingen later in de dierenwelzijnszaken werden verkocht. Is echt onhygiënisch, zit vol microben, bacteriën en ander ongedierte. Het is zeer schadelijk voor het milieu, en vooral veel te primitief voor Mei ’68-ërs. Door deze beperking, zo werd gepleit, werd ook stilletjes gehopt ook de criminaliteitscijfers te kunnen terugdringen, omdat zien eten nu eenmaal de eetlust aanmoedigt. Wie weet hoeveel onschuldige vrouwen er reeds werden vermoord, f verdwenen in de bosjes, omdat de dader dor al dat slachten aan huis, afgestopt was geraakt.
*
Och, dan komt mij een ander verhaal uit mijn kinderjaren voor de geest. ‘Ganze’ (dat was de lapnaam voor de zoon van de plaatselijke fietsenmaker van ‘de platse’), de varkensslachter aan huis op vraag, was gepland voor de late namiddag. Er lag wat stro uitgestrooid op de binnenkoer, en dat was voldoende om ons, kinderzieltjes, naar boven te doen vluchten om het vervolg niet te moeten meemaken. We wisten namelijk, dat na ‘het steken’, dat stro in de vlam zou gezet worden, om de varkensharen te ‘schoeperen’…Was beter dan een pijnlijke scheerbeurt, werd gelachen. Ons speelkameraadje, dat we de hele lange hete zomer hadden gewassen, ontluisd en gestreeld om mee te spelen, moest geslacht. Geen kusjes meer op dat ronde snuffelende neusje van hem…. Met man en macht uit zijn stal gesleurd, werd het arme beestje met koorden aan de poten, omver getrokken en gekeeld.
Niet om aan te zien, maar kleine zus moest van ons Ma eenmaal de stuiptrekkingen waren opgehouden, met de wit verlakte teil, het warme bloed opvangen. En onderwijl de teil met blote handjes voortdurend goed geroerd worden, om het klonteren te voorkomen. Ik kan me nog levendig herinneren dat we allemaal weenden. Tot Ma ons elk een klinkende oorveeg verkocht.
Terwijl het beest dan op de ladder werd gebonden om tegen de muur te worden recht gezet om open te kappen, moest Moeder water putten uit de naaste regenput, om de ingewanden te spoelen. Want, zo werd gezegd, er mocht niets verloren gaan. Buiten de ‘valse maag’ (de longen) die Grote Broer van subiet moest gaan indelven, nadat hij de koer had proper gespoeld. Moeder, die de gereed gemaakte gestoofde ajuin, het zou en de peper had klaar staan, was toen al druk bezig om in huis, met de teil gestremd bloed, om er ‘bloelingen (pensen, bloedwort) van te koken. Zodat weldra heel het huis heerlijk begon te rieken, als ‘Ganze’ binnen kwam om zijn materiaal aan de pompsteen te reinigen en zijn handen te wassen, voor hij mocht aanschuiven.
Ondertussen was het donker geworden, en zat mijn  taak, om voortdurend de lastige vliegen weg te jagen van het in twee helften gekapte varken, er op. De last werd dan naar binnen gesleept, om teen de muur van de veranda te stijven en te ‘overnachten’. Want morgen, in alle vroegte, was er dan de finale voorzien. Hoofvlakke maken, poten en oren kuisen, saucissen door de vleesmolen draaien, de grootvaderlijke ‘vlees-standen’ vullen  met pekel, om er ‘de schotels’ (stukken spek) in op e slaan en de ingezouten hespen te laten overwinteren.
*
In de tijd van onze Pa, kende die de truc om hespen ‘te drogen’, die dan veel beter van smaak werden. Het procedé had hij van zijnen thuis, die vroeger vlot  in het seizoen verse ‘Levaert’ met kilo’s kochten, om die dan in open lucht, droog en in de wind, om te zetten in ‘Droge Haring. In de oorlogsjaren een half beest per twee kinderen, zodat we konden ruzie maken wie ‘de kop’ en wie ‘de staart’ kreeg. Jammer genoeg was onze Pa er toen al niet meer.
Maar dat is een verhaal voor de volgende keer, dat nu al op mijn maag drukt als de twee geschuurde kasseistenen boven de gabakken en verglaasde vleespotten, om de inhoud ondergedompeld te houden.
*
Vlaams Cultureel erfgoed? M’n voeten, Gerard. Schapen kon ons Ma zich niet permitteren, en de geiten, of de lammetjes, die gingen naar de ‘platse’ om hun vlees te zien verkopen aan de ‘platsenaren’. Wij konden het niet over ons hart krijgen, om onze mekkerende vriendjes op te eten. En wat meer was, iedere keer dat ons Ma dan trpuwens den boer op, naar die stinkende geiten bok. Waarvoor, daar hadden wij het raden naar. Want dan moesten we buitenspelen, in het wagenkot op het erf. Waar de boerenmeisjes met linten in het haar dan giechelden onder elkaar, omdat wij ‘het’ nog niet wisten, en zij blijkbaar wel.
De neten!
*
Dieren doden om zelf te leven is gewoon teken van leven. Maar doden uit zogezegd ‘religieuze motieven’, is iets helemaal anders. Daar helpt geen bedilzucht tegen. Integendeel. Het beroert immers alle woestijnvolkenen ter wereld, surtout bij de asielvindende pietrolppompers. Zij zien daarin de Hogere Machten die hen de heerschappij over de gehele wereld moeten brengen. Oefening baart kunst, is een gezegde dat vooral in deze materiele zekerheid biedt. Vooral als het eigenhandig geschiedt, en met kennis van zaken wordt overgeleverd aan de mannelijk klaarkomende nieuwe generaties.
*
‘Gott mit Uns: nog zo lang niet geleden de leuze op de koppelriemen der (mislukte) Duitse wereldverbeteraars: Overal waar geweld heerst, schijnt dat dus te moeten, in naam van een Goed, die volgens de Slimme agnosten, niet eens bestaat. Hoe kan die dan zo wreed zijn?
PS
U bent er toch ook al van op de hoogte, dat Bart Tom Tom Tommelein, via het Flamingantisme opgeklommen in de rangen der Loge-Riberalen, met de ene helft van zijn gezicht geen smoelen meer zal kunnen trekken? Volgens zijnen personlijken  Meneer Doktoor was het een beet van een teek. De Lijm-ziekte of zo. Is uiterst zeldzaam, deze ziekte, en daarom juist wordt er zoveel ruchtbaarheid aan gegeven. Het hoeft immers niet altijd borst- of darmkanker te wezen, om de Pers te hamen.
*
Dit was de allerindividueelste expressie van de allerindividueeolste emotie van……
 (Get) Digitalia

*
EINDE
*


Geen opmerkingen: