zondag 21 maart 2010

MOSLIMS VOOR COHEN

.




.















Om de boel te kunnen bij elkaar houden
moet half Polderland van de macht weg.
Met voorrang voor nieuwkomers.
Mooie democratie vond ook Pim Fortuyn.
Dat is geen samen leven meer, maar
Gerichte Apartheid.




Moslims voor Cohen?
In partijkamers wordt er op dit moment druk nagedacht over een en dezelfde vraag: hoe winnen we de verkiezingen. Er worden hele plannen geschreven over hoe verschillende bevolkingsgroepen het beste ‘getarget’ kunnen worden. Moslims à Moskee, Moeders à Schoolplein, Ouderen à Bejaardentehuis. En hersenen worden bijkans gekraakt om de moeder aller campagnes te verzinnen. Anno 2010 draait campagnevoeren niet meer om het aantal flyers dat je in één uur op de markt kan uitdelen. Daarmee maak je niet meer het verschil. Het moderne campagnevoeren steekt anders in elkaar en stiekem hoop ik dat het ene campagneteam dat betere doorheeft dan het andere. Hierbij een verkorte cursus campagnevoeren 2.0

Keiharde slogan
In een samenleving waarin alles snel, sneller, snelst moet, valt of staat verkiezingssucces bij een pakkende slogan. Cohen noemde tijdens een optreden bij Pauw en Witteman een paar keer de frase ‘een fatsoenlijke samenleving' en liet zelfs een beetje doorschemeren dat dit misschien wel onderdeel van de campagneslogan zou worden. Fout! Een goede slogan is fris, kort, krachtig, inclusief, rolt makkelijk over de tong, blijf hangen en is veel- of beter nog allesomvattend. Mensen moeten zich ermee (willen) identificeren. ‘Yes we can’ en ‘Change we can believe in’, need I say more?
Creëren van een beweging
Als de boodschap en de slogan helder zijn dan kun je beginnen met het creëren van een beweging. Twitter, Facebook, Hyves, LinkedIn, MySpace, alle sociale media helpen bij het verspreiden van de boodschap. Als je boodschap aanspreekt en opgepikt wordt dan verspreidt die zich vanzelf, als een virus. Mooi voorbeeld van effectief gebruik van sociale media is de ‘Yes we Cohen’ Facebookpagina. Nog geen paar uur na de kandidaatstelling van Cohen was deze pagina in de lucht. Inmiddels telt de groep meer dan 9.000 leden. Nieuwe media bieden enorm veel mogelijkheden. Een van de zaken, bijvoorbeeld, die het succes van de Obama campagne verklaren, is het feit dat er direct met potentiële kiezers gecommuniceerd werd. Dus niet alleen maar via kranten, flyers en televisiedebatten. Zodra je aangaf geïnteresseerd te zijn in Obama kreeg je smsjes en emails met updates en informatie over campagne activiteiten bij jou in de buurt. Stel je voor, Halsema, Balkenende en Cohen, touwtrekkend in je smsbox.
Moslims voor …
Op het moment dat je een movement hebt gecreëerd waar mensen zich graag mee identificeren dan ben je halverwege. Als het goed is, komen dan de artiesten die een speciaal liedje voor je willen maken, bekende mensen die hun steun voor je uitspreken en mensen die binnen hun eigen gemeenschap campagne voor je willen voeren, vanzelf. Dit gebeurde allemaal ook bij Obama en de campagne gaf daar ook ruimte voor. Op een gegeven moment had je posters met: Students for Obama, Italian Americans for Obama, Dogglovers for Obama etc. etc. De lijsstrekker die niet bang is voor ‘Moslims voor …’ posters, krijgt mijn stem. Hetzelfde geldt voor de partij die (voor de verandering) een fotograaf en vormgever met visie aanneemt om invulling te geven aan de flyers en posters.
Met een knipoog
De meeste politici willen er nog niet aan geloven maar humor, en dan met name zelfspot, werkt. Vooral in een campagne. Het beste wat je kunt doen, is datgene, wat de opponent naar je toegooit, opvangen en op een leuke manier onderdeel maken van je campagne. Cohen wordt nu bijvoorbeeld uitgemaakt voor ‘theedrinkende multicultiknuffelaar’. Waarom niet een Cohen theemerk creëren? En niet alleen flyers maar ook theezakjes met slogan uitdelen? Of een knuffel mét campagneshirt? Ideeën te over. Het laatste wat je moet doen is verkrampt reageren op een aanval. Iedere aanval is immers een kans als je de situatie met humor benadert.
Weef hier nog mooie daadkrachtige speeches en natuurlijk de eeuwige flyers en posters doorheen en dan ben je er, bijna. Moge de beste campagne winnen…
Bron : http://www.wijblijvenhier.nl/

Digitalia zegt;

Even over het muurtje gepiept op een Polderlandse site van Polderlandse Muzelmannen/Muzelvrouwen.
Graag toegegeven : dwaas zijn ze niet! Integendeel zelfs! God-zij-dank! Met verstandige mensen kan men tenminste verstandig praten! Brains zijn namelijk een aardige aanwinst voor elke samenleving. Bij eventuele remigratie kunnen ze de herkomstlanden een geweldige impuls geven! We kunnen dus alle kanten op!
En toch kiest men daar in Polderland voor de verkeerde kant. Voorbeeld Cohen. Elsevier schreef vandaag (*) dat deze een stoomcursus ‘economie’ ondergaat…
Dodelijker anti-reclame voor een toekomstig Staatshoofd moet nog uitgevonden worden.
Al kan het natuurlijk ook dat Mr Yes We Cohen de Staatsfinanciën aan zijn wederhelft hoopte te kunnen toevertrouwen. Wat, gesteld dat hij op de post van Balkenende komt, wel eens zijn redding zou kunnen betekenen. Polderlandse huisvrouwen schijnen een aangeboren aanleg te hebben voor zuinigheid….
Terzake verkiezings-slogans moet er al helemaal niet ver gezocht worden, en al helemaal niet met een of ander namaak-Amerikaanse barnum circus-gedoe..
Wat zou U zeggen van : “Wij houden woord” met op de achtergrond een hand die de waarheid zweert te spreken en met andere hand Uw portefeuille rooft. Of : “Kom bij ons!” met op de achtergrond een wervende stoet met vlaggen en slaande trom, elkaar op de hielen trappend om de Rattenvanger van Hameln te volgen, de afgrond in. Of “Ter wille van ons verleden”, enz..
Om de tegenstrever belachelijk te maken, zouden zijn strijdleuzen op een kanonskogel à la von Munckhausen kunnen teruggevuurd worden…Met voor elke politieke kleur een andere von Munckhausen – zodat de straten volhangen met de weg ge katapulteerde blufbaron waarop allerlei leuzen….
Als die Maroc-jongens ergens verstand van hebben, dan is het wel van spot. Een dodelijk wapen in de juiste hand, weten wij!...Aan ons om te bewijzen dat de boodschap is aangekomen!


(*) Elsevier :
PvdA-leider Job Cohen krijgt bijles economie
zaterdag 20 maart 2010 12:24
Om af te komen van de kritiek dat hij te weinig afweet van overheidsfinanciën krijgt de nieuwe PvdA-leider Job Cohen bijles in het vak economie. 'Wij moeten met zijn allen de rotzooi opruimen die de banken hebben veroorzaakt, behalve de zwakkeren en de middenklasse,' aldus Cohen over zijn aanpak van de economische crisis.
Lees ook het Elsevier-commentaar Job Cohen moet nu voor het eerst stelling nemen

De Telegraaf meldt dat Cohen zich laat bijpraten over de economie door 'PvdA-zwaargewichten'. Zo hoopt hij van de kritiek af te komen dat hij economisch niet erg onderlegd is. Eerder gaf hij zelf al aan dat economie niet zijn specialiteit is.

Rotzooi
Nederland moet 29 miljard euro besparen, zo heeft het Centraal Planbureau berekend. Cohen vindt dat 'we met z'n allen de rotzooi moeten opruimen die de banken hebben veroorzaakt' maar hij wil de zwakkeren en middenklasse daarbij ontzien.
'De leuke dingen voor de mensen zullen met een lantaarntje te zoeken zijn,' zei de oud-burgemeester van Amsterdam, die zelf voorlopig wel in de riante ambtswoning mag blijven wonen. 'Iedereen moet beseffen dat de overheid alleen dit niet kan oplossen, we zijn allemaal medeverantwoordelijk.'

Door Robin van der Kloor

Geen opmerkingen: