woensdag 27 januari 2010

ZEEWOLDE LUCTOR ET EMERGO

.




.














ZEEWOLDE LUCTOR ET EMERGO


De Vlaamse Rolls Royce…



Als honds getrouwe Saab-rijder (*) bereiken ons sinds gisteren heerlijke overname-geluiden. De G.M. Amerikaanse slokkop heeft zich een beetje verslikt in ons merk – een beetje veel zelfs – en steekt nu eindelijk de armen in de lucht. Weliswaar met beide handel vol bankbriefjes…De Zweden kunnen weer opgelucht adem halen. Maar Piet Heyn, zijn naam is kleyn, is wel weg met de kip met gouden eieren….
Even checken op Wikipedia, en U snapt alles

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spyker_Cars

Voor Opel Antwerpen is het nu teren op het sprankeltje hoop, dat gratis scheren aangeboden wordt door de papieren tijgers van de Europese syndicaten. Blijkbaar speciaal voor deze gelegenheid uitgevonden….Voorlopig nog altijd niet bijgetreden door de eigen bazen van het ACW/ABVV. Die zullen, naar aloude Tjeven/Sossen- gewoonte, pas handelen als ze er zelf beter kunnen van worden. De Opel-mensen doen er intussen best aan, elders uit te kijken. Want de beste beetjes zullen nu ook weer het vlugst weg zijn…

Ook gelet op de bedragen die Spyker (maar) moet betalen voor het merk Saab? Even de vergelijking doorgetrokken die circuleren ivm Opel/Antwerpen? Voor hetzelfde geld had men van Opel de nieuwe MINERVA (Mortsel) (**) kunnen maken, om het merk MINERVA-SAAB boven de doopvont te houden.
Maar dat zou dan even vergeten zijn, dat onze Grote Geesten banken verkopen (aan Frankrijk) voor een habbekrats Zodat de fiere kopers zich achteraf op de borst kunnen kloppen, alles mooi gratis te hebben gekregen. Ai, dat moet pijn doen!

“nulla tenaci invia est via"

(vertaald uit het Latijn betekent het "voor volhouders is geen weg onbegaanbaar"), zou volgens Wiki, de lijfspreuk van de sterhouders van het oorspronkelijke Saab geweest zijn.

Ondergetekende zou Spyker ten zeerste aanraden, dit ideaal aan te houden. Dan is het automerk, achterste voor van SAAB tot BAAS misschien nog een leuke speel-oefening.
Luctor et emergo : ik worstel maar blijf boven. Niemand die het schrijft, maar ook dat is overduidelijk als U verder het waar? en het hoe? van Zeewolde nagaat. Van zand spuiten gesproken!


Pssst


Ons huidig karretje heeft 200.000 Km, rijdt zuinig (alles naar verhouding veiligheid/gebruik)) veroorzaakt geen kosten buiten sproeiwater voor de ruiten en nieuwe banden elke 80.000 Km. Hier wordt er, tegen de ‘winterse neerslag’ (!) nooit strooizout gebruikt, zodat iedere Italiaanse auto zo goed als geen roesplekken vertoont. Maar pas op : wie zonder sneeuwkettingen (of regenbanden) op weg gaat, is strafbaar en aansprakelijk voor alle veroorzaakte schade. Zoals U weet, is 200 meter vlakke baan hier, een unicum. En toch geraakt iedereen (meestal) waar hij moet zijn…Berg op of berg-af….

(*) Dit is geen emotionele bekentenis, maar een economische. Op de teller 400.000 Km halen, is niet aan elk karretje besteed. Temeer daar het ‘afdankertje’ dan meteen naar de Vetarenen-Club kan gaan. U kunt bijna zeggen, dat de Saab te robuust in circulatie gebracht wordt, wat, gezien de bedrijfsresultaten, niet in het voordeel van de fabrikant geweest is. Met hun Hollandse koopmans-kop zullen die Nederlanders dat wel even anders willen doen…Valt te vrezen….
(**) Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Minerva_(Belgisch_bedrijf)

Geen opmerkingen: