donderdag 25 september 2008

PET-TRIEK, de ZOT van A

PET-TRIEK, de ZOT van A.

Typisch voor onze vrienden van de Frut van Koekestad. Daar hebben ze nu eens een Burgervader op niveau, en ’t verdorie weer niet goed! Zien ze dan niet, dat hun dagelijkse inspiratie hen, om zo te zeggen, voor de voeten loopt? Is het niet de ‘capo’, dan zijn het zijn satellieten! De Antwerpese bevolking heeft evenveel rechten als de Romeinse, ten tijde van Keizer Nero! Panem et circencem. Brood & Spelen! Ben ik blij dat die van de Frut mij die webstek hebben gesignaliseerd!

Het kan mij verdomme (pardon!) geen moer kan schelen, wat het gespuis in Antwerpen uitsteekt, maar als Vlaming voel ik, na een bezoek aan die website, alleen een diepe plaats vervangende schaamte. Alhoewel. Le ridicule ne tue pas. Beter is het dat de onnozelarij er van afdruipt, dan dat de boodschap onderhuids zou zitten. Dat hebben de Sossen tenminste voor op de Tjeven.

Laat vooral niet na grondig op bezoek te gaan – en via het magisch woord ‘contact’ kunt U gerust inwerken op de nachtrust van de eigenaars en/of samenstellers….Pet-triek luistert en zal U contacteren, beloofd!

O JA! Die Pet-triek, zult U al begrepen hebben, is niemand minder dan Patrick Janssens, die, sinds hij de Roularta-piepel op een receptie ruimschoots de lof toezwaaide met hun “NAK’ (Knack, op z’n Amerikaans, op de wijze zoals de K weggelaten wordt in het woord I know : U ziet de Pet-triek kent zijn wereld!) staat de man aldus geboekstaafd in mijn woordenschat/namenlijst. Hij is in zijn taalgebruik net zo excentriek als in zijn onderlijfjes.


http://burgemeestervanantwerpen.be/

Geen opmerkingen: